Merasa Menjadi Student Balik...

Akhirnya termakbul jugak doa aku nak sambung belajar..alhamdulillah!! Kali ni dengan biasiswa Kerajaan, di samping tu dapat sekali cuti belajar bergaji penuh, meaning aku cuti belajar tapi gaji tetap jalan dalam masa yang sama yuran dan elaun, Kerajaan bayar dan sponsor..alhamdulillah lagi sekali!!!

Sebenarnya memang aku dah berniat dengan encik suami, kalau percubaan nak dapat biasiswa Kerajaan untuk further study tak lulus, by hook or by crook aku nak buat part-time next year. Kenalah mintak restu dia walaupun duit sendiri kan, sebab si kenit yang bakal keluar ni, dia lah kena jaga...tolak ansur beb...

Kat mana belajar? Local je..walaupun peluang nak sambung overseas tu ada, tapi aku tak bolehlah nak selfish. Dalam keadaan encik suami yang tak boleh nak ambil cuti tanpa gaji, takkanlah aku nak suruh dia resign semata-mata nak teman aku. Dahlah nak cari kerja sekarang susah. And aku jugak bukanlah seorang yang pentingkan diri sendiri, sanggup pergi sana sengsorang tinggalkan laki ngan anak kat Malaysia niha. Kang balik-balik aku dah dapat "kawan baru" kang, tak ke melalak aku nanti???

Bila belajar? Insyaallah September 2012, ikut in-take student yang baru ni kan? Just nice la kiranya. Aku bersalin bulan Februari, cuti 90 hari. Masuk opis balik dalam bulan April..gedebak, gedebuk, bulan September 2012 jadi student balik...SELAMAT BERINOVASI KENGKAWAN!!! *you know who you are...heheheheh*

Takpelah, lagipun course aku amik ni sesuai further study local je. Lagipun setahun setengah je. Insyaallah, kalau ada rezeki, aku apply pHd, baru puas hati, duduk overseas 3 tahun.. :D

Alhamdulillah...

No comments: