Check up 27 weeks

Hahah!!!! Kalau dah dasar pemalas tu, pemalas jugak la kan? Memula konon nak update everytime check up, sekali tu masa yang tak mengizinkan, hambik ko!!! Terus 27 minggu!!!

Alhamdulillah, aku masih boleh bertahan dan walaupun aku tak pernah mengandung sebelum ni, rasanya pregnancy aku yang kali ni (berdoa supaya lepas ni ada lagi la pengalaman mengandung lagi...) boleh dikatakan agak senang. Maybe baby ni dah tau, mak dia from bulan November onwards dah memang sibuk.

Anyhooo...last check aku, berat aku adalah sebanyak XX.2kg and katanya berat baby dalam perut adalah 1.2 kg. Sekali tu, check up masa 27 minggu tu, berat aku adalah cuma XX.4kg (yang xx tu masih angka yang sama ye..). Maknanya naik 200 gm sajalah!!! Dr. H pun agak surprised, siap risau kalau aku berdiet, tapi memang aku tak diet, cuma masa pregnant ni selera makan aku memang sedikit kurang. Aku still makan 3 kali cuma nasi tu memang ambil sikit je. Kudap-kudapan pun aku kurang. BTW, masa ni berat baby dah jadi 1.4kg. Maknanya kenaikan 200gm tu bukan aku yang punya, ahmad albab dalam perut yang punya!!!! Heheheheh...

Lepas ni nak cerita experience pergi antenatal class ngan breastfeeding class a.k.a. kelas penetekan. Gila la aku ni, entry dah tunggang terbalik dah...nasib la ye.

No comments: