Tuhla,kutuk-kutuk lagi, kan dah jadi student kat situ

Masa aku bekerja di satu agensi kerajaan ni, tugas aku adalah menjaga student dari satu IPTA ni. Aku punyalah menyampah sebab student-student dia memang jenis kurang ajar. Tengok logo IPTA tu je pun kalau boleh tak nak.

As years goes by, aku pun dah terlupa dengan kebencian aku tu. Bila aku nak belajar Master, sibuklah tanya kawan-kawan, untuk bidang aku ni mana IPTA yang bagus. Semua mengatakan yg IPTA yang dibenci tu yang paling bagus. Huhuhu.

Aku pun terpaksalah mengikut pepatah orang tua - sudah ludah, jilat balik (euuwwwww!!!) memohon di IPTA tu, dan kalau dah jodoh, tak ke mana, aku pun ditawarkan di situ..


Maka, jadilah aku student di UPM ini. Dulu memang aku menyampah. Sekarang, sayang gila ngan UPM, walaupun baru satu sem sambung Master di sini. Dengan lecturer-lecturer lagilah sayang sebab bagi aku semua A masa 1st sem. Terus 4 flat you!!

Bak kata adik aku. "ko kenalah dapat result bagus, nak kena cover result teruk ko masa degree.." Cis!

No comments: