Sakitla Doktor oiiii!!!!


Aku berpeluang untuk mendapatkan perkhidmatan doktor Obgyn perempuan, yang julung-julung kali sebab sebelum ni masa pergi A&E kat PPUM, aku dapat 2 orang Obgyn Male. Of courselah aku suka, bolehlah aku tanya secara detail pasal problem yang aku ada sekarang ni.

Unfortunately, bila dah dapat doctor perempuan, persepsi aku terus berubah. Aku ingatkan bila dapat doktor perempuan, she will be more gentle especially when handling my vayjayjay, tapi rupanya lagi kasar!! Tak pernah-pernah aku sound kat doktor apa yang dia buat tu menyakitkan aku, tapi dengan doktor perempuan tu, aku terpaksa sound macam tu sebab sakit ok!! Tapi dia buat derk je, cakap sorry pun tak..huh!

Aku pun tak sure if doktor perempuan yang aku jumpa tu memang macam tu ke or semua doktor perempuan memang kasar macam tu. Yang peliknya, tengok luaran and the way she talk, sungguh soft dan lemah lembut. But when she do her work, adeehhh!!! Yang doktor lelaki tu pulak, luaran memang la clumsy, tapi when he did the check up, very gentle and even dia yang cakap sorry kenkonon kalau sakit, walhal aku tak cakap apa pun.

Bila aku cerita kat encik suami, point of view dia lagi bagus. Katanya,
"Yerla dengan doktor perempuan tu, dia pun ada jugak. So dia taulah kalau dia buat tu sakit ke tidak. Yang doktor lelaki tu takde, mestilah dia kena berhati-hati sebab tak tau sakit ke tidak..."

Huh...macam tu punya point of view pun ada?

4 comments:

Jijie Armidza said...

haha...sy suka encik suaminawk punya point of view....
sama mcm waktu sy belajar bahasa arab kat UIA...jgn amik lecturer melayu sbb nnt dia demand tinggi sbb dia akan compare dgn diri dia, dia pun org melayu, bahasa arab bukan mother tounge dia sama mcm kte tp dia boleh pandai, so maknanya kte pun kna pandai... Sila amik dgn lecturer arab, dia akan lbh faham sbb bahasa arab tu mother tounge dia, ble kte pandai sikit2 pun dia rasa kte dah terror sgt...hehe...
(ada kna mengena ke cter ni?)

Aida Manap said...

bolehla tu...sama jugak walaupun different situation. sgt marah, dahla kene tunggu lama, lepas tu dia dtg muka baru bangun tidur..lepas tu dah tau kita takde apa2, blh tanya, "dtg ni sbb nak sambung mc je ke?" huh...

Angah said...

Walaupun aku pempuan tapi berdasarkan pengalaman,doktor lelaki lebih lembut bila deal ngan kita.

Doktor pempuan yang lembut boleh la bilang dengan jari.

Aida Manap said...

mmg betul angah...nasib baik aku ni jenis yg tak berkira sangat..cuma kengkadang nak jugak berbincang masalah pompuan dengan org pompuan...rupanye hampess...