Demo First Time..

Semasa aku masih berada di fasa "teman tapi mesra" dengan encik suami, aku memang dah diberitahu yang dia aktif bersilat - silat seni gayong dan gelanggangnya di Gurun, Kedah. Masa tu aku suka dengar dia cerita pasal pengalaman dia. And dari situ aku memang dah agak, minat dia terhadap silat sangat mendalam.

Walau bagaimanapun, bila encik suami dah bekerja di KL, kurang pulak aku dengar dia cerita pasal silat. Sampailah kami berkahwin. Aku ada mention kat dia, kalau boleh aku nak kengkawan dia buat demo silat masa wedding kami, kalau tak dapat kat PJ, kat Kedah pun jadilah. Tapi dia buat derk je..padahal dia selalu cerita buat demo masa kenduri kahwin orang lain. Nyampah!!




Encik Suami on the left. Sibuk buat muka "samseng kampung dusun" dia. Lawan dia adalah Cikgu Along. Perasan tak awek pakai baju shocking pink tu? Orang suruh snap gambar, dia yang excited tengok laki dia berdemo...

Akhirnya pada 6 Februari yang lalu, dapatlah jugak peluang teman encik suami berdemo di kenduri kahwin orang. Kebetulan pengantin lelaki pun ahli silat jugak, jadi kiranya membuat demo kepada ahli kelab la ni.



Kenkonon bawak aku sekali untuk rekodkan dia bersilat. Sekali tu, aku punya excited tengok dia berdemo siap pakai keris lagi, maka punyalah lupa nak rekod or nak snap gambar. Heh.



Oh, untuk sesiapa yang berminat nak join silat ni (ada jugak kelas untuk kids), boleh browse ini website. Gambar pun cilok dari sana. Don't worry, cikgu Hisyam ni keluar Majalah 3 on 19th February hari tu..

1 comment:

Angah said...

aku pun bersilat gak..buat kerja rumah ngan kanak2 ribena 3 org nih..haha