Macaron

Macaron..macaroon...sama jerla, aku pun tak tahu mana satu yang betul sebenarnya. Yang pasti aku tahu macaroon ni merupakan satu delicacies from Perancis.



Aku dah lama tahu pasal macaroon ni, tapi takdelah terhingin beriya-iya nak makan, sebab maybe aku ni bukan orang yang sweet tooth. Tapi bila menjenguk ke blog Nurul bercerita yang dia ngan husband dia buat projek memacaroonkan diri, maka aku pun terus meroyan "NAK MACAROON...NAK MACAROON!!!!!!"

Aku tau, ada jugak orang cakap macaroon ni season dia macam cupcakes jugak...ingat tak dulu satu ketika everybody is talking about cupcakes and tetiba ramai usahawan muda kaya sebab terer buat cupcakes kan? Tapi masa cupcakes season tu aku buat derk je sebab aku tak suka cupcakes kutt...

Anyway, masa pergi ke blog chics, baru realise dia ada buat macaroons wih reasonable price maka dengan tak sabau-sabau aku pun order.

Hasilnya...walllaaaa, memang best y'all!!! Memang tak sesia la aku mengorder dan gila macaroons...lepas ni nampaknya kene order lagi dan lagi dan lagi..


Ni flavour yang aku beli awal-awal..lemon and nutella. Encik Suami pun suka jugak...ngeeee

2 comments:

art said...

woohoo!!! Ada link ke Garlic & Butter di situ!!! TQ TQ... Lain kali buleh order macaron byk2 dan bawak ke ofis *lagi*.

Macaron hari tu sgt sedap!

Aida Manap said...

hehehe...mestilah kena ada link to your vibrant blog, Nurul!!! Tuhla, now dah ada new flavours, kene try jugak la flavours2 itu...