Kenapa aku dikunci di luar???

Perasan tak apabila hidup kita dah terlalu rutin, maka kadang-kadang kita ni buat kerja semuanya kira macam auto mode. Aku ambik contoh driving dari rumah ke office la, aku rasa otak kita dah diprogramkan nak belok kiri, kanan, terus sebab hari-hari jalan yang sama, maka bila start enjin, tak fikir apa, terus drive je.

Samalah macam aku, rutin aku balik kerja, sampai depan pintu pagar rumah, *keluar kereta- bukak gate-masukkan kereta-tutup pintu gate-check surat-bukak gril pintu depan-bukak pintu depan-masuk rumah-kunci pintu-kunci gril.
*tak cukup duit nak pakai automatic gate, so kena pakai manual la.

Hari-hari buat benda tu sampai dah terprogram sendiri, buat tanpa berfikir.

Satu hari tu, aku pergi kerja dengan encik suami, he drove me to work sebab dia nak guna kereta, jadinya balik kang dia jugakla mengambil aku kat office. Maka rutin keluar kereta-kunci gril aku tetap buatlah tanpa berfikir, almaklumlah, automode katakan. Sampai aku sempat switch on kipas ngan tv. Tetiba dengar suara encik suami kat luar, "takkanlah sampai kunci suami kat luar kutt..."

Hahahahahahaha....rupanya aku terlupa yang haritu aku balik dengan encik suami maka aku telah terus mengunci pintu semasa dia di luar. Dia plak, keluar kereta terus siram pokok-pokok, so aku memang betul-betul lupa yang dia ada kat luar tu. Kesian plak aku tengok muka dia kena kunci kat luar masa tu. Heheheheheh.....i'm sorry!!!!

1 comment:

art said...

HAHAHAHAHAHAHAHAH