i wish....

Saya masih di Ipoh walaupun kerja sampingan dah selesai...hati berdendang-dendang sebab amanah yang diberikan dah berjaya disempurnakan cuma nak tunggu jam 12.45 tgh malam amatlah lmbtnya. Ini kerana encik suami akan bertolak dari kl sentral ke Ipoh pada jam 9.45malam...yeay!!!

Panjangnya mukadimah!!! Untuk makluman, mukadimah2 ini tiada kene-mengena dengan entry ye...entry kali ini lebih kepada luahan hati aidamanap...sbg manusia, mesti ada yg kita buat atau tak buat akan menyebabkan kita berfikir..."i wish..."

1. I wish I joined more sports during my primary school....kekesalan saya yang teramat, saya tidak venture into any sports during primary school. Nak kata bola jaring pun tidak, lumba lari jauhla sekali...sukan yang saya ceburi (jika boleh dipanggil sukan...) hanyalah main "chopping" (baling bola tenis kat orang, in order taknak kene baling, lari laju-laju...) dan jugak main tali skipping.. itupun lompat sampai pinggang je lepas...yg lain dah tak lepas..

2. I wish I was more active during my secondary school...saya boleh dikategorikan dalam golongan "wallpaper" masa secondary school..people won't notice me eventhough saya masuk bermacam-macam kelab, semua ahli biasa....kalaula saya blh ubah time, saya nak balik semula ke zaman secondary, be as active as i can be..jadi pengerusi untuk kelab2 kat sekolah...gila kuasa betul aku nih...

3. I wish I took science subjects for SPM...nak kata PMR tak bagus, rasanya bagus jugak.. (manage to get 5As and 3Bs...) tp disebabkan ayah tak percaya anak dia yg sorang ni blh lepas pressure study science stream agaknya, oleh itu, saya pun masukla kelas ekonomi...kadang-kadang terfikir, mungkinkah jadi saintis aku nih agaknya kalau amik science class dulu?

4. I wish I join boarding school after PMR...ini pun regret saya yg agak besar...slalu envy org2 yg dr boarding school ni sbb they hv such a strong friendship yg susah untuk org sekolah "marhain" ni nak join...rasanya kalau dulu ditekadkan hati apply jugak....mesti la aku nih bekas student sekolah asrama jugak agaknya...ehem...

5. I wish I would be more spontanious and takdela nak kontrol sangat-sangat..
One thing i realise about myself is saya tak suka nak menonjolkan diri...walaupun dalam line kerja saya ni, saya kene la tunjuk yg "hey, kerja nih aku yg buat yer!!!!", instead saya cuma "takla...kerja nih kami buat bersama-sama...". Ada banyak perbezaannya...kalau u do things and u claim u yg buat sorang..people will notice u dr u cakap, "errr..kerja tu work group tuan.."

Actually, ada byk i wish yg ada dlm diri saya..tp kadang-kadang i wish nih pun tak blh dilayan...mungkin if I dont take the path that i'm walking now, mesti lain jadinya...tahtah tak jadi orang...mungkin kalau saya masih berkeras nak amik science subjects, result saya amatlah teruk atau mungkin jika saya masuk sekolah berasrama, relation saya dengan parents saya tidak sekukuh ini..

Apa-apapun, aidamanap is happy with her life now...i have job (yg bertitle....ehem..), i have my own car, my family sihat-sihat semua..my friends love me..(ye ke...) and lastly, i have dearest encik suami to share all this....tp kan, it would be good if the little ones pun ada in the near future kan?? (aaaaammmmiiiinnnnn...)

No comments: