pernah terfikir tak?

Saya sangat gemar blog hopping...saya akan baca blog yg saya suka sampai habis...walopon tak mendatangkan pekdah, tp hobi saya...i like!!! stakat nih, blog hopping yg saya dah buat sampai habis is blog ini, ini and ini jugak...now tgh nak mengabihkan blog ini plak..and she did mention about plagiarism in blogging...keji kan?? blog is personal, why la nak plagiat and sebagainya??? kalau nak plagiat, baik amik buku cita, type je dalam blog anda....*emotional skett...*

Err, sebenarnya, entry saya hari nih bukanla pasal plagiarism nih...cuma pernah tak korang terfikir beberapa perkara tapi takde jawapannya???

Pernah terfikir tak, kenapa setiap kali sebelum gigit jagung, kene tengok dulu jagung tu?? Adakah ini bermaksud kalau nak gigit jagung tak tengok dulu menyebabkan tergigit tangan sendiri? Rasanya kalau makan buah lain takdela nak tgk dulu kutt... *ke aidamanap sorang je yg makan cenggini??*

sedapnya jagung ko dik...

Pernah tak terfikir, bila dengar sesuatu bunyi yang seram je, mula terfikir nenek lampir la, antu keliwon la, skrip 7707la.Tah-tah tu bunyi kucing belakang umah nak masuk umah...ko yer-yer je buat citer ada keliwon...ceh..

yer..inilah keliwonnye...

Pernah tak terfikir, kalau ada kematian mesti reporter tanya family dia perkara ganjil yang arwah buat pastu family pun mesti cakap..ada...ada...Kalau dah ajal, takde tanda pun meninggal kan? tapi ni dah jadi tajuk berita utama plak especially harian metro..kalau ada berita kematian je, mesti citer perkara ganjil yang arwah dah buat right before meninggal...huh
"err, arwah ada mintak maaf kak sebelum kejadian?"

Pernah tak terfikir kenapa nak putihkan baju sekolah dulu kena pakai nila? Padahal nila tu kaler biru kan? dah sah-sahla patutnya baju tu kaler biru, tapi ajaibnya dia tak biru...dia mesti jadik putih bersinar..

ni nak pegi belajar ke berborak?

Tu serba sikit pernah tak terfikir yang sempat saya fikir ari nih...will do more thinking when my mood of doing my office work dah takde..now nak kene settlekan keje dulu.....

No comments: