Kena urut sengkak rahim lagi..

Pakej urutan aku dekat Spa Artiyana dah habis. Tapi sebab service dia bagus, maka aku pun menyambunglah pakej urutan tradisional dia lagi. Yerla, kalau tak pregnant, aku ingat nak buat urutan sebulan sekali, kasi rileks badan. Kalau dah pregnant, start 4 months nanti la baru start mengurut.


Tapi plan semua tak menjadi. Last monday, kena jugak berurut semula kat Spa Artiyana lepas aku miscarriage second time. Yepp, second time dah aku miscarriage. Ramai jugak yang tanya, "Kenapa?" , "Angkat berat-berat ke?", "Ada jatuh tak?"



In a way, aku terharu ada jugak orang ambil berat pasal aku, tapi sedikit perasaan marah tu ada apabila ditanya begitu, macam miscarriage kali ni disebabkan angkara aku. Padahal pregnancy yg second time ni, memang aku berpantang habis. No cold drinks, no nescafe, no benda sejuk yang lain, no mee, no laksa...sigh...tapi dah bukan rezeki kan?


Anyhoo...aku bukan nak citer pasal tu, aku just nak share sedikit info yang aku dapat dari kak gee berkaitan dengan penjagaan wanita ni. Menurut kak gee, perempuan memang tak elok makan benda sesejuk ni, especially ais. Sayur, yang paling tak elok adalah petola. Kalau sawi tu paling elok. And pantang paling besar untuk perempuan adalah pisang embun. Buah plak, dia kata masa gugur ni, jangan makan buah anggur, gerenti tumpah darah lagi teruk.



Aku tak tanya plak rasionalnya, tapi dah dikatakan begitu, aku pun iyekan ajela. Janji sihat, rahim aku strong balik untuk aku try to get pregnant for the 3rd time.



Tu pasal bila aku tengok baby dibuang-buang, aku sangat sedih. Dulu sedihla jugak, tapi bila dah miscarriage dua kali ni, sedih dia bertambah. Napa aku yang dah "halal" untuk mengandung ni susah betul nak tahan kandungan, yang "haram" mengandung tu senang je, pastu dah bersalin dibuang aje. Tak nak baby tu kasi kat aku nihaa....



p/s: Angah, aku pun dah minum jus bidadari tu. Thanx ye.. :)

5 comments:

Angah said...

Sabar yek.. mulut orang memang camtu. Buat bodoh je la walau hati sakit. Aku faham sangat sbb aku pun dah miscariage 2 kali.

Sedap kan jus bidadari tu. :))

Aida Manap said...

angah, memang sedap...hopefully serasi la ubat tu ngan aku...maklumla, biarla setiap malam adalah malam pertama...hehehehh

KeroppiDoppi said...

excuse me..nak tanya..spa artiyana ni kat mana eh? bole kasi info?? tq..

KeroppiDoppi said...

nak tanya..spa artiyana ni kat mana? bole bg info? tq..

Aida Manap said...

wanie, spa artiyana tu kat area TTDI...kalau u biasa dgn area tu, spa ni sederet dgn KFC yang besar tu...in front of maybank...