Basahnya Tidak, Batunya Ada...

Kengkadang apa yang kita plan pada awalnya tak menjadi, kan? Tapi aku memang berpegang setiap yangberlaku ada hikmahnya. Yang Maha Mengetahui tentu ada perancangan mengapa ia berlaku dan sebaliknya.

Perrgghhhh, kalau tengok intro, macam penting sangatlah plannya la kan, padahal nak pergi mandi kat Janda Baik je....yeepp, plan asal aku ngan encik suami adalah nak pergi mandi sungai kat Janda Baik on one fine day (biasala, "rajin sangat", skang baru nak update blog kan?). Kiteorang ke sana atas jemputan mertua adik aku. Maksudnya adik ipar aku (wife kepada adik aku), adik dia nak kahwin...geddit? Tak paham, sudah!!

Anyhooo..plannya lepas kenduri kahwin, nak jugakla berendam barang 4-5 jam kat sungai Janda Baik yang memang diakui belum tercemar. Tapi lupalah plak, skang ni musim hujan, jadi air sungai pun agak deras. Makanya, plan untuk berbasah-basahan (ehem) dengan encik suami tak jadilah...yang menjadi plannya adalah mengutip batu-batu sungai untuk dibuat hiasan taman di rumah.. heh

Oh, aku sangat suka gambar bunga yang kat tengah tu...itu kengkonon prektis amik gambar macam profesional photographer, tapi pakai kamera murahan je. Pastu encik suami jealous, dia pun nak amik gambar ala-ala tu, so semua gambar pepatung adalah hasil kerja dia..

No comments: