Cuti-cuti di Kampung Sendiri.. MELAKA!!!!

After spending some quality time with encik suami kat Sabah, baru aku realised, aku ni selalu overlook benda-benda yang orang lain enjoy...in the end, aku yang menyesal. Contohnya masa pegi outstation to Langkawi, instead of naik cable car, pergi island hopping, bagi makan helang, melawat Pulau Dayang Bunting, aku lebih rela shopping kat Pekan Kuah. Tapi bila tengok orang amik gambar kat tempat-tempat macam tu, aku plak terasa, "why masa aku kat sana aritu, aku tak pegi tempat-tempat macam tu?"


Jadinya, when I had the opportunity to come back to Melaka aritu, aku dah cakap dengan encik suami, by hook or by crook, aku nak naik river cruise, aku nak pergi Jonker Street, aku nak naik beca...ok, naik beca tu tipula sebab aku tak sampai hati tengok pakcik/abang beca tu kayuh aku yang agak ehem comel ini...Oh, percaya tak, sepanjang-panjang aku hidup ni, walaupun kampung aku kat Melaka, aku memang tak pernah pergi tempat-tempat tu..


Makan-makan di Sg Duyong dulu...terbaaaeeeekkk!!!

And surprisingly, aku memang enjoy Jonker Street...banyak things yang menarik. Rasa macam tourist pun ada. And masa tu memang aku respect la kat YAB KM Melaka, sebab dari Melaka yang dulu
blurrggghhhh boleh transform jadi wow!!!!Cuma tak sempat naik river cruise sebab dah tutup. Masa kiteorang nak beli tiket, dah pukul 12.05 mlm (ke pagi?) Apa, kau ingat orang yang bawak bot tu takde rumah ke Aida oooiiii????

Next trip, balik Alor Setar nanti aku dah cakap dengan encik suami, nak pergi Gunung Jerai and other interesting places kat Kedah...

No comments: