Entry Luahan Perasaan Kenapa Orang Tak Suka Nak Search Kat Group KIM

Nota : Entry ini adalah lebih kepada luahan hati aku, tidak ditujukan kepada sesiapa.

Hobi aku adalah membaca, without any doubt lagi. Tanyalah mana-mana orang yang rapat dengan aku.  Dalam apa situasi pun, aku akan pastikan reading materials sentiasa dengan aku, whether buku, magazines or newspapers.  Sadly, bila aku dah menjadi seorang ibu, aku kena kurangkan (read lupakan!!) hobi aku ni for a while sebab masa tak mengizinkan. In shaa Allah kalau encik anak dah besar sikit, aku continue hobi aku ni.

Why aku cerita pasal hobi aku? Sebabnya aku rasa Gen Y kita sekarang terlalu dispoonfeed dan malas membaca or mencari maklumat, walaupun sema information dah ada di hujung jari diaorang. Just search, tanya pakcik google and wallah!!! Dapatla jawapannya.  

Aku ambil contoh. DI fb aku join group untuk breastfeeding mom. Kat situ memang ada bermacam-macam maklumat, tips, penerangan...hish, bak kata kalau kau nak cari apa-apa maklumat pasal breastfeeding, semua adalah!! Kalau nak cari tu cuma perlu pergi ke search button and macam-macam jawapan related akan keluar.  But this youngster, instead of using that search button, cukuplah suka bertanyakan repeated question kat wall sampai selang satu minit, akan ada soalan yang sama.

Aku paham...kau adalah ibu muda yang baru dapat anak seorang dan niat anda murni, untuk menyusukan anak. Aku pun anak seorang baru. Beza aku dan engkau, aku lebih suka search dan dapatkan jawapan dari post kat wall pastu tunggu orang jawab. Kalau orang tak jawab, mulalah meroyan!

Ok, dah lepas geram. Silalah teruskan membaca blog ini di minggu-minggu hadapan untuk cerita yang lebih menarik ye.. sekian.

No comments: