Aku pun NIP

NIP. Mana-mana ibu yang breastfeed anak dia, mesti familiar dengan istilah NIP (Nursing In Public).

A few month ago heboh apabila pengacara Galaksi mencemuh seorang artis NIP, seolah-olah menurutnya artis tu tak tahu malu dengan menyusukan anak di pablik.

Personally, aku pun tak berapa suka NIP. Aku prefer menyusukan Encik Anak paling koman pun kat dalam keta la. So far, pernah terpaksa menyusukan Encik Anak kat tangga emergency (ditemani dengan Encik Suami, of course!). Tapi masa tu aku memang tak biasa lagi, walaupun aku bawak nursing cover. 

Tapi sekarang, aku dah boleh handle dah NIP ni. Takde hal la beb. Janji aurat tetap dijaga. *peace yo!!*

Now you tell me, tang manakah yang boleh mendatangkan fitnah sekiranya aku NIP dengan berpakaian tutup aurat macam ni??

No comments: