CAHAYA KEBERUNTUNGAN

sesetengah org dilahirkan sungguh beruntung...in fact aku berpeluang untuk kenal dengan seseorang yangmacam tu..kenapa aku kata dia bertuah? sebab dr schooling time sehingga la kerja, eventhough result tak bagus tapi dia manage to secure a place in boarding school yg glamour and jugak a place in menara gading..well, mungkin itu rezeki org....kenapa plak aku bangkitkan perkara ini??

ini semua bermula sebab aku baru tahu nama aku AIDA dalam islam bermaksud KEBERUNTUNGAN...buat kawan2 yg terer arab, sorry la kalau salah, tp ini based on one books pasal nama-nama anak yg aku jumpa kat popular ikano (ye b...i went there with u remember?) i was surprised jugak sebab setahu aku, AIDA takde maksud...

anyway, sepanjang 31 tahun aku hidup ni, nak kata hidup aku selalu beruntung pun tak jugak, i have my ups and downs, and hidup aku mmg tak smooth sailing all the time...contohnya, i did failed BADLY during my degree time...yepp, penah dapat below 2.00!!

but there are times when my stars are shining brightly...for example, aku tak penah merasa susah untuk dapat kerja eventhough aku start as kerani sambilan, naik plak jadi pegawai kontrak and sekarang alhamdulillah kerja tetap..

so...jika benar namaku bermaksud CAHAYA KEBERUNTUNGAN...aku memang bersyukur..thanx ayah for giving me a meaningful name....

No comments: