susahnya nak beli rumah...

this is my second attemp in getting loan to buy my parents hse..the first one, applied kat bank islam...last year october...memula tu, mcm chances loan approve tu sangat la cerahnya....al-maklumla, kengkonon my salary tu dah ok, potongan pun tak banyak...kalau tak masuk credit card..skali tu, diaorg check using ctos la ccriss la...tak lepas la plak..

2nd time...settlekan dulu all the credit cards, baru apply kat cimb...hopefully lulus la kali nih..

u see, my biggest problem is i'm going to buy my parents' hse...kalau ikut title aku as government officer, baikla aku buat loan ngan bhg pinjaman perumahan tuha....interest pun cuma 4% je....tapi sbb dah kuar pekeliling since 1980s lebih kurang, skang nih tak blh beli umah family member...jadik terpaksa la mencarik loan lain..

tp ini pun baru plan pertama...i was thinking to sell my pj hse after this...nak jugak rasa umah baru, tp masa tu nanti insyaallah kelayakan beli umah dah naik dah...blh la pakai loan govt plak..

No comments: