Sedangkan kerja pun tak make up, inikan plak dah berbadan dua

Baru aku notice, kalau aku tak miscarriage aritu, aku dah ada someone to be called as "my baby" dah. Yelah, during August last year, aku dah 2 months pregnant. Kalau tidak dalam March/April aku dah deliver dah. Dahla tahun ni, between February-March, 4 of my cousins delivered, semua boys. Kalau tidak mesti meriah and mesti tension anak aku, sebab saingan dia for exams sangatlah banyak, 4 orang!! Oh, well..belum rezeki aku lagi mungkin. (ayat penyedap hati).

Speaking of getting pregnant, haritu telah berjaya menonton Keeping Up With Kardashians, especially the part where Kourtney getting ready after her water broke. Aku sangat terkagum sebab dia boleh sempat bermake-up yang real punya make up, bukan setakat pakai bedak and lipstick. Muka maintain je plak tu..
And then sebab takde kerja kat opis, aku pun saja tengok actresses minah salleh bergaya walaupun pregnant.. walla, macam tak pregnant je.

Rebecca Gayheart

Kate Hudson

Jennifer Garner

Lepas tu aku tetiba teringat kat diri aku. Dahla tak pregnant pun malas make up, kalau dah pregnant, apala rupanya aku ni agaknya kan? Mesti selebet punya. Hisshhh...kena start make up balik ni.
p/s: pics sila dapatkan dari google.

2 comments:

LavenderGal08 said...

Aida..effi tgk episod kardashians tu. N actually..tergelak gak coz i had da same xprience..dok make-up skit..dok g bfast..dok gosok baju nak g hospital..smpi hubby dok bising..but actually, tu la reality situation kot bila water broke..takyah panic2..

Aida Manap said...

hahaha..tuhla effi, tp kengkadang tu teringat bila ada baby tak sempat2 keluar, dlm kereta pun jadi, ngeri la plak.. :D