Cerita tu boleh, sikit-sikit ajelah...

Satu benda yang encik suami ingatkan aku dari mula-mula kitaorang berkawan, sampailah dah kahwin (and dah nak jadi mak ayah orang...insyaallah.. :D) ialah simpanlah sikit rahsia hubungan tu. Tak payah nak cerita kat orang semua, especially perkara dalam-dalam "kain" niha, tak payah nak dijaja kat orang.


Aku memula tu memang tak berapa nak setuju (and tak berapa nak faham jugak) ingatan encik suami tu. Yerlah, perbezaan orang lelaki dengan orang perempuan ni, bab bercerita la. Lelaki ngan bestfriend dia pun, cite benda-benda biasa je, kalau perempuan, ha kau!!! Semua dia nak cerita. Walau macam mana pun aku rasa aku masih memegang ingatan encik suami tu. Ada benda yang boleh dicerita, ada yang tidak.


And sebenarnya teguran/ingatan encik suami tu ada hikmahnya. Bila goalkeeper terputus tunang dengan tunangnya (nama takyah citerla, kang kene saman...), setelah difikir-fikirkan balik, memang betul pun. Kadang-kadang rasanya cerita di blog sang tunang tu memang nak menaikkan traffic je. Aku yang dah hidup lama pun (tak mengaku dah tua), masih tak sanggup nak cerita kisah cinta aku ngan encik suami, dia dah boleh cerita habis. Bukan tak boleh cerita, tapi tak payahlah detail kan?


Ye, memang itu blog dia. Memang suka hati dia nak tulis apa. Tapi kita kena ingat, orang yang kita tuliskan tu, suka ke apa yang kita buat? Kalau jenis tak kisah macam family redmummy, takpela. Itupun aku rasa redmummy pun tak citer habis semua pasal family dia.


So, aku selalu ingatkan diri aku. Kalau nak post kat FB, ingat-ingat sikit, bukan kita je yang baca, orang lain pun baca. Macam tu jugak kat blog. Masa menaip memanglah seronok, semua nak dicerita, tapi bila dah terkeluar, kau delete pun tak guna kalau orang dah baca, kan?


Tapi kalau sanggup nak tanggung padah kemudian, silalah.. :D

2 comments:

Angah said...

Aku setuju. kat blog ke, kat FB ke nak cerita pun kias2 sudah la. Ini bogel habis cerita. Pastu sendiri malu.

Aku pun banyak cerita tapi pasal anak2 jek. Ada pasal benda2 lain pun aku kias2 je, orang paham bagus, orang tak paham takpe. Janji aku rasa lepas tension hihi..

Budak2 camtu la gayanya..overeksited..rasa best dapat balak femes..takat mana boleh femes? Femes boleh beli beras kah?

Dalam kepala tu pikir seronok je..seronoknyeeee bercinta, seronoknyeeee bertunang, seronoknyeeee kawen..when reality hits its already too late..

errr dah macam entry

Aida Manap said...

hahahaha,angah...takpe, share entry pun takpe..:p tuhla pasal, kala org lain,siap kias fansuri lagi kasi org tak paham..yg dia, habis semua...aku baca blog dia pun (alamak, termengaku baca..) terpk, kalau aku tunang dia (si pemain bola itu) mesti aku x selesa, dah semua ko nak citer gamaknya.