If I Could Turn Back Time

"Kalau aku masih in my teen age", I might be different than who I am today."

Kelakar tak ayat di atas? Tapi itulah perasaan yang aku rasa skang ni. Aku rasa kalau aku masih pelajar SM(P) Sri Aman, PJ yang tersenarai dalam top 20 schools in Malaysia (cheh, berlagak tak hengat!!!) atau kalau aku masih student di Uni, aku mungkin tidak berada di tempat sekarang ni.

No!!! I'm not saying teenagers sekarang nih tak bagus!!! What I'm saying is...AKU JELES NGAN KORANG!!!! Yerla, time aku dulu manalah ada blog-blog ni. Internet zaman aku student pun baru terhegeh2 nak masuk Malaysia. So, pendedahan kurang and yang aku tau, guna internet nak chatting and emailing. That's all.

Tapi skang ni, with blog, with online business...perrghh. Aku rasa kalau aku student skang nih, aku dah grab opportunity to venture into this online business thingy and also blogging. Takdela macam skang nih, dah tua bangka baru nak blogging, pastu kena jaga bahasa sebab tak sesuai nak mencarut-carut lagi dalam blog.. :p Buat online business plak, kene compete ngan adik-adik yang idea lagi bombastic, sehingga aku yang tiru diaorg.

Tapi bila memikirkan peer pressure kalau aku jadi teenager skang ni, terus takde semangat nak balik ke zaman tu. Yerla, tengok dressing diaorang, aku pun tak sanggup nak pakai kadang-kadang. And gadget yang tak boleh tidak ko kena ada untuk join the group macam Ipod la, Blackberry la, PS2 la...tak payah la!!!

Well, nampaknya aku terpaksa la rentikan niat nak jadi teenager balik. Mungkin aku kene aim for higher status dan sesuai dengan usia aku sekarang kuttt..maybe menjadi datin atau datuk kah??? Hmmm...

No comments: