Tak Dapat Jadi Doktor, Tengok Cite Pun Cukupla...

Sekarang nih baru aku notice, aku sangatlah gemar melihat cerita-cerita berunsurkan kedoktoran ni. Adakah ini disebabkan oleh cita-cita asal aku sebagai doktor yang tak tercapai??

Aku first terhooked up dengan ER. Masa tu sangatlah kagum tengok kecekapan Dr. Mark treat patient dia and not forgetting it George Clooney yang oh-so-handsome masa tu. Sehingga bila keluar Greys Anatomy, aku tak boleh accept cerita tu. Siap boleh kutuk penirula, tak bestla, apa la.


Tapi bila aku kena perintah berkurung kat umah, aku pun dah terhooked up dengan Grey's natomy. Nasib baikla sempat beli cd box set dia tu before miscarriage. Jadi aku telah menghabiskan masa berpantang dengan tengok sampai season 5. Rupanya sekarang sudah ada season 6!!! Nih yang tak sabar nak beli nih.

Lepas tu dalam Grey's Anatomy pun ada jugak diaorang marketkan pasal Private Practice kan? So, as usual, memula pun aku taknak tengok cerita ni sebab macam tak best aje cara diaorang treat patient tapi bila tengok bebetul dari Season One, memang pun cara diaorang lain. Because diaorang ni bukan hospital, instead diaorang nih amalkan coop medicine ke apa tah..cenggitulah.




photos courtesy from here and here

Now sudah tak sabar nak balik rumah sebab tak habis tengok Private Practice lagi. And sudah inform sama encik suami pasal new season of Grey's Anatomy. Kena beli jugak!!!!

3 comments:

lyn said...

i have a few box sets. kumpul duit kau nak beli. so mahal ok!

Aida Manap said...

itula..now tgh nak kumpul duit beli friends plak...i know, cerita lama tp kat tv tu dah banyak kali i missed laa...

lyn said...

i bought FRIENDS for AU$280 if im not mistaken..... ive got FRIENDS, Sex&The City, Battlestar Galactica, Band of Brothers.....