::USANA MODE SEKARANG!!!::

Dah lama aku tak buat entry pasal Usana. Bukanlah aku melupakan Usana because this supplement is veerrryyy good for you (hanya orang yang dah cuba je akan tau, kan?) tapi sebab takde berita terkini nak cerita pasal Usana, kan?

Lepas tu, kebetulan aku attended Kursus Pengurusan Perniagaan last 2 weeks ago, and Dr. Zainurain, lecturer from IIUM ada ajar pasal marketing Strategic/Marketing Mix also known as 4 P that is product, price, place (distribution) and promotion. To know more, read here. Dalam product, he did mention one type of product iaitu "unsought products" meaning produk yang memang tak dicari tapi sentiasa ada, contohnya insurans, supplement..

Kenapa aku mention pasal "unsought product" pulak kan? Sebab bak kata Mrs Imran memang susah kau nak mulakan cerita pasal produk ni. Yerla, kalau aku pun, tetiba jumpa long lost friend , alih-alih bukak cerita pasal supplement, aku pun lari!!

Sebenarnya ambik supplement nih dah jadi part of our routine, cuma kita tak sedar je. Memang aku admit, dekat market berlambak dah supplement, macam-macam brand - Proviton, 21st Century, Amway, Kosway, and range harga ada yang murah ada yang mahal.

You have to bear in mind, murah tak semestinya tak bagus and mahal tak semestinya elok. You should take supplements yang boleh provide all the necessary micronutrients to the cells ikut level yang ideal, so that nanti your own cells dalam jangka masa yang lama boleh optimise semua nutrient and bertindak sendiri, tak payah nak guna help from drugs lagi dah. And since I've been using Usana, I can say that my health memang dah tambah baik dah. Dulu letih je, now kurang sikit. Tapi sila ingat ye, makan supplement nih at least it takes 6 months or more untuk nampak hasil sebab dia bukan ubat, dia adalah supplement.

So, if any of you want to know more about Usana, just drop me an email. Act now untuk jadi lebih healthy masa hadapan. :D

No comments: