Masih tidak Berjaya

Akhirnya, keputusan Diploma Sains Pengurusan/Sarjana Sains Pengurusan dah keluar. Keputusannya aku tak berjaya.

To tell you the truth, aku dah tak rasa apa dah. Tahla, mungkin deep down inside aku dah tau memang aku tak dapat. Sedih tu tidak tapi rasa inferior tu yang banyak.

You see, untuk apply course ni tak susah. Ko just kena fulfill certain criteria saja:
(i) Berkhidmat lebih 5 tahun - checked
(ii) Maths for SPM kredit - checked (A2 lagik)
(iii) Markah LNPT mesti above 85% for 3 consecutive years - checked (ini kira performance ko bagusla..)
(iv) Tiada masalah tatatertib dan pengisytiharan harta dah buat - checked (tapi pengisytiharan harta tak buat kat HRMIS)

See, tak susah kan? And yet aku tak dapat. Is it because of my pointer masa degree? Tapi takkan la kuttt..

Takpela, dalam situasi cenggini, aku think positive. Maybe DIA tahu kalau aku dapat, maka bajet aku akan sedikit haywire, because akan potong semua elaun-elaun.

Or maybe aku masih boleh pregnant tahun ni and by December sudah ada little one to disturb my sleep?? :)

Well, by thinking about these happy thoughts, terus aku ceria balik nak kerja...

2 comments:

Aishah Mokhtar said...

sesungguhnya DIA lebih mengetahui apa yang terbaik untuk kita kan cikcipunz..

Aida Manap said...

yes aishah...sangat-sangat.. :)
itu yg terus cool balik tu..