Cerita buat navigation bar kat blog sendiri

Aku nih kengkadang pelik sikit. Kalau aku pergi blog orang pastu nampak ada benda pelik-pelik kat blog dia, mesti aku pun nak buat jugak.

Macam masa aku baru nak buat sellnletgo tu, aku tengok banyak blog buat banner sendiri. Aku pun buat la guna mybanner tu. Tapi tak jadik. Huh, tensi aku. Namun begitu, berkat kesabaran, masa aku buat shawltillyoudrop tu boleh plak. Suka...*err, jangan lupa tukar-tukar link ok? :D

Lepas tu untuk shawltillyoudrop tu aku nak buat proper sedikit. Maka aku pun berazam la nak buat navigation bar/menu bar/tab menu, suka ati koranglah nak panggil apa, janji potential customer aku senang nak browse through blog aku.

So, aku pun masuklah tutorial ceera. Nampak senang, tapi bila dah buat, tak menjadi. Click home, memanglah dia pergi kat Home, tapi click Terms and Condition pun yang masuk Home jugak tu apahal? Aku check jugak comment yang orang letak, memang ada jugak bermasalah macam aku, tapi adik ceera tak mereply la plak.

Jadi aku pun telah membrowse through google dan jumpalah blog bloggersentral. Ok, yang nih macam clear sikit sebab bergambar arahan dia, tapi pun macam tak jadi je. Mata aku dah juling-juling dah betulkan html code tu.

Last-last aku pun gunalah approach "andaian". Nama pun budak economics, memang selalu buat andaian kan, jadi aku dah cut paste mana yang aku rasa logic. Kira aku combinekan both instructions from blog ceera ngan blog bloggersentral. And waaallllaaaahhh...sukses you!!!!!

Walopon ala keras kejung menu bar tu tapi takpela, nanti kalau aku rajin aku ammend la...kalau nak tengok hasilnya, jemputlah ke blog shawltillyoudrop aku tu...

No comments: