-Charlie Dia Lain La..-

Seperti biasa, memandangkan hari ini adalah black monday, maka selepas lunch je mood kerja dah sampai kat umah, meninggalkan body aku aje dekat opis nih.

Untuk menampakkan yang saya ni pekerja yang rajin dan tak mengular, haruslah pura-pura mata melihat screen pc dan tangan pantas menaip walaupun yang dibuka adalah facebook dan personal email.

Sebab dah boring sangat, aktiviti bloghopping pun mulalah menjelma dan sampailah ke blog ini. Sangat comel adik Izdiyani ni which is kawan pada hanis zalikha.

Satu entry dia yang caught my attention sebab kewujudan serangga-serangga parasit kat kampus dia. Oh, adik ni belajar di negeri yang sama ngan saya ye, dia di merbok, saya di US...ehem..Ulu Sintok. Jadi bila dia citer pasal kewujudan charlie (satu serangga yang sangat annoying) terus teringat dulu serangga nih pun selalu mengganggu hidup kitaorang.

Dan maybe serangga nih banyak sebab biasala, kedah kan jelapang padi. Agaknya serangga tu makan hampas padi ke apa ke. Eh, I mana la tau, tak pernah jadi serangga, ok??

So, tataplah gambar charlie yang menawan di bawah ini:


Tapi kenapa charlie di US kalernya hijau? Ada charlie lainkah??

3 comments:

lyn said...

eh mmg warna merah la dei......! but yes... semua orang takut kan si Charlie ni...

Aida Manap said...

i tot kaler dia hijau..bukan ke? that must be different carlie then...
mmg semua org takut ngan charlie nih, dia gigit kalah drakula..

Aida Manap said...

i tot kaler dia hijau..bukan ke? that must be different carlie then...
mmg semua org takut ngan charlie nih, dia gigit kalah drakula..