-Sugar Level Turun? That's Good News!!!-

Bagi orang-orang lama (ehem) yang ada diabetes, berita gembira bagi diaorang bila jumpa doktor adalah sugar level turun masa buat check up. Selalunya ramai yang akan puasa sunat dan berpantang sebelum nak jumpa doktor, especially 2 hari sebelum. Dan selepas jumpa doktor, diaorang masih berpantang jugak, tapi kali nih "pantang jumpa", teh tarik pun dibedalnya!!

Macam tu jugak ngan ayah aku. Sebelum ni, sugar levelnya memang la memanjang belas-belas je, yerla, makan tak berpantang, eksesais tak buat, macam mana? Lepas tu memang dah try macam-macam supplement, dari Luxor, Alpha Lipid, sampailah ubat style kampung nih, misai kucing la, jarum emas la, tah apa-apa lagi tapi keputusannya tetap belas jugak.

So, bila aku tengok testimonial Lady Imran yang ramai customer puas hati sebab sugar level akan turun, aku pun suruh la ayah try. Eh, bukan try kosong ye, aku la kene belikan, ala, invest 1st time, lepas tu kenela tuntut bayaran balik dari ayah. Eheh.

Good news?? Ayah aku check sugar level yesterday, turun 3.6!!! Padahal baru makan seminggu lebih. Now he's excited, sudah eksesais pagi petang dan skip makan malam.

Ayah aku akan ada appointment doktor bulan disember nanti. Kalau doktor pun puas hati, barulah terbukti USANA nih memang berkesan!

Tumpang lalu - bagi yang nak tau apa nih USANA, feel free to email me.. thank you!!

No comments: