Things You Don't Know About Me-

Okeh..akan cuba menyediakan satu entry yang boleh membuatkan orang lebih kenal siapa saya...

1. Saya terlalu addicted dengan air nescafe (be it tarik or ice but i'm not in favor sangat with o..) ye, saya tahu, kafein is not good for you..stop hanya semasa pregnant dan semasa berpuasa (sebab takut kena gastric) tapi sekarang dah bermaharajalela meminumnya dengan tidak syak lagi...

2. Dahulu suka sangat dengan warna hitam...sekarang sangat suka warna purple tetapi bila disusun baju kurung yang dipakai untuk bekerja, kebanyakannya warna hijau....buta warna kah saya?

3. Amat tidak gemar memandu...terpaksa membawa kereta sendiri untuk ke pejabat sahaja..tidak pernah lagi memandu kenderaan sendiri ke kl malah baru dua kali memandu kenderaan ke mid valley yang jaraknya tidak sampai pun 5km dari rumah sendiri.

4. Gagal dalam mengingati jalan-jalan..Maklumat 4 dan 5 adalah berkaitan. Sebagai contoh, lebih rela melalui jalan jauh sebab tak familiar dengan satu-satu jalan. Dari parlimen nak ke putrajaya, akan melalui jalan duta - jalan semantan - seksyen 16, pj - lebuhraya persekutuan - tol sg besi - tol upm - putrajaya [ya Allah, aku baca sendiri pon penat!!!] sedangkan lebih mudah kalau dari parlimen - jalan istana - sungai besi (ala, yang ada lapangan tudm) - tol sg besi - tol upm - putrajaya... geddit???

5. Mempunyai daya ketahanan yang tinggi jika cuaca panas tetapi sangat tidak tahan dengan cuaca sejuk...boleh menggigil kesejukan tetapi perlu memasang aircond di rumah setiap malam...[kata sejuk menggigil, apakah??]

6. Sangat possesive dengan kawan-kawannya...kalau kawan-kawannya ada kawan baru yang lain, mudah terasa kecil hati tetapi tidak pernah ditunjukkan...

7. Boleh menjadi seorang yang talkative teramat jika kena gayanya...tak caya cuba tanya encik suami yang terpaksa dengar bebelan saya 24-7 (jika hari sabtu dan ahad, hari bekerja kurang sikit hournya...)

Dah..cukup dulu kat sini...kang banyak2 kang terlebih kenal, bahaya.....

Oh..oh..oh...sebelum terlupa, saya sedang dalam percubaan untuk membuat bisnes...tunggu maklumat terkini SHB saya ye.. :D

10 comments:

lyn said...

hahaha no 7 tu sgt sgt betul... tapi no 6? apa kes? :P

Unknown said...

owh..baru la tau..ape ni?! ayg ske drive ooo..

mcmni la..kot2 rse mls ngat..ayg anta gi keje..ahaha free tanpa cas tersembunyi ahaha

Aida Manap said...

@hazirah - itula...u dont know about me okeh...dulu sangat jeles if u all ada kawan2 lain tau?? tapi skang tidak lagi..heheh

@ayong - wahh..hari2 mau hantar kak ngah ke putrajaya,ok?? :D

lyn said...

aaa tapi.... aku mana ada kawan lain masa sekolah :) tgk, aku masuk 3Jasa & ST pun, aku tetap berkawan dgn kau... me love you!

Aida Manap said...

heheh..
eh, i heart u oso la...tp dulu u used to be close with syafinas and sapa nama lagik sorang tuh ek?

hazirah, i still remember during Uni year, kita tulis surat berkajang2!!! Rasanya masa tu banyak keje posmen kan, dok hantar surat kita je..heheheheh

lyn said...

sape ek lagi sorang... aku pun tak hingat! Haslina kot.... sgt sgt kepeng tu kan. aku selalu tolak dia jatuh parit on the way to the kantin. kepeng sgt!

kan? ya allah... masa tu apa kes email email ni....hahahaha...... :)

Aida Manap said...

si haslina ngan iliana kan? :D itu masa form 2 la...nih masa ko form 4..

tuhla, best je tulis surat pepanjang dulu kan? heheheheh

lyn said...

hah? form 4 dgn Hanitah la.... kan ke dia duduk tepi aku sampai la ke form 5?

Aida Manap said...

aiseh...form 4 and 5 kan u ngan hanitah ngan syafinas ngan...haaa...baru ingat nama...fazlina ke apa nama dia kan?

Aida Manap said...

aiseh...form 4 and 5 kan u ngan hanitah ngan syafinas ngan...haaa...baru ingat nama...fazlina ke apa nama dia kan?