-Sebab Hujung Minggu Mari Deting-

Ambooiiii, tajuk post je dah nak dekat satu muka surat...bab cerita karang habis merapu...back to my topic (cheh...speaking london...), yesterday aku dan encik suami sempat berdeting again..(yerla, dah nama takde anak lagik, detingla dua orang kan??).

Saya sebenarnya [apakah? sekejap aku, sekejap saya, sekejap i...layan jerla....] memang dah tergedik-gedik nak tengok cerita papadom before dia menang award lagik, so ajaklah encik suami konon-konon nak tengok movie on friday night. So, dah pakai cun-cun, by 8.45 pm sudah berada di cineleisure..(saya sempat check, papadom ada show @ 9.15pm and 11.45pm). Sekali tu, masa tengah beratur, tengok screen, show pukul 9.15pm sold out, yang 11.45pm tengah fast filling [eh, fast filling ke fast selling ek?]

So, dah berpakat dengan encik suami, kalau seat tak best kol 11.45pm show, amik ari ahad punya show, and memang betul pun...seat untuk 11.45pm adalah 2 ROW FROM FRONT..jadi telah membeli tiket untuk hari ahad..

Ok...enough of the rambling..mari teruskan pada komen about Papadom...
Personally, afdlin has come back...aku memang suka dia berlakon tapi previous years, cerita dia yang cuci and sumolah tu memang i tak boleh terima..never watched both the movies pun...kalau keluar tv pun tak tgk..

Dalam cerita ni, feeling dia memang lain..and saya bertambah sayang pada noorkhiriah [kalau dapat jumpa roh hantu yang funny and lawak macam ni, jumpa banyak kali pun takpe..]

And liyana jasmay, i tabik u!! dulu tak beerraaapppaaa suka sangat sebab she's too cute (logik tak?) tapi mmg in this movie, she nailed it very well..no wonder award pelakon terbaik dia dapat..

And saya tak segan nak bagitau, selain cerita Cinta by Khabir Bhatia [huh, saya sudah type khabia bhatir...apakah?] dan cerita waris jari hantu (errr, sapa punya ek?), papadom is the third malay movie yang saya tengok and nangih-nangih dalam cinema nasib baik pakai mascara *maybelline l'oreal, takdela macam panda sedih di pagi raya...(errrkk, motif iklankan untuk *maybelline l'oreal???)*edit lepas tengok balik brand mascara tu..

Tapi bila cuba promote cerita nih dengan pak haji manap, jawapannya senang saja..
PHM : Ala, tunggu jual cd RM5.00 aje...
Me: ......*ingat dapat tgk sekali lagi...*

5 comments:

lyn said...

oi.. belikan la VCD/DVD nye unt aku wei....

Unknown said...

memang sgt besh citer papadom. thn ego. xmo nangis ahaha msuk toilet cuci muka..ahaha

Aida Manap said...

@hazirah - ko blh bawak balik OZ ke??
@ayong - helleh, kontrol macho plak...nangis je..:p

lyn said...

Boleh! tapi tak leh banyak2 kot. pasal hari tu, masa balik sini, aku bawak DVD "Jangan Pandang Belakang Congkak" the haram version..... Lepas je... :)

ala... belikan la unt aku ni ha...

Aida Manap said...

yolah..yolah..nanti aku pegi sana aku belikan ko ek? gerenti ek aku tak kene tahan?