::Apply Master Lagi::

Aku memang dari dulu plan nak sambung Sarjana, oklah, nak jadi orang putih sikit, nak sambung Master. Bukan ikut-ikut orang, tapi dah itu memang cita-cita aku. Lagi-lagi pulak bila dah masuk kerja dengan Kerajaan ni, peluang untuk sambung belajar dengan gaji ditanggung penuh dan dapat elaun tu memanglah banyak. Cuma tengok kau perform ke tidak masa interview.

Dalam entry aku yang ini dan ini dah diceritakan panjang lebar pasal Master's application. Aku admit masa aku apply tu aku memang blank, aku tak prepare and paling teruk I don't even know what I want to do! And hasilnya adalah ini - permohonan anda untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat Sarjana GAGAL.

Aku still tak give up. I was thinking nak apply tahun 2010, so by 2011 sudah boleh further study. And aku pun memang dah janji dengan myself, kalau tak dapat jugak, maybe aku kena amik parttime la kut. Tapi one sweet day, masa aku tengah surf website JPA, ada opening untuk sambung Sarjana in Sains Pengurusan, kerjasama between INTAN and UUM.

Kalau aku berjaya, aku akan belajar Diploma Sains Pengurusan for 9 months first, lepas tu kalau result power, baru sambung Sarjana Sains Pengurusan for a year conducted by UUM. Kalau tak dapat pun, at least aku ada Diploma kan?

I am so excited to try this. Semua form dah diisi, tinggal nak submit kat boss sahaja. Research pun dah buat sikit pasal what is Management Science. Hopefully ada rezeki aku sambung Master next year..insyaallah.

3 comments:

Unknown said...

gud luckkk!

Aida Manap said...

thanx lynn...insyaallah.. :)

Aida Manap said...
This comment has been removed by the author.