::Eeee...malunya aku!!!!::

Dah lama aku tak berdeting-deting dengan encik suami. Memang selalu je kuar together, tapi tak rasa macam berdeting pun. Jadi hari Sabtu yang lepas, aku pun officially ajak encik suami berdeting di Mid Valley. Memula aku nak belanja encik suami kat Chilli's, tapi encik suami taknak. Tak kena ngan selera dia. Dia mintak belanja kat Nando's je. Aku pun lagilah suka, murah maaa! *huh, nak belanja suami pun kedekut*

So, off we went to Mid Valley. Agak surprised sebab tak ramai orang and parking masih available banyak. Masa Jumaat kitaorang nak ke sana, jem dari Federal Highway lagik. So, memandangkan dedua dah lapar, teruslah tuju ke nando's untuk makan. Encik suami pun takde la nak pegi jumpa RIMAU dulu.

Dah habis makan semua, dengan confidentnya aku mintak bil nak settle. Yerla, nak shopping sakan lagik. Tapi bila waiter dah bawak bil, aku raba-raba dalam beg, Ya Allah, purse esprit aku takde!!! Ah sudah, muka aku dah pucat dah. Yang encik suami pulak ingat aku memain. Waitress tu pulak, pegi tunggu je tepi aku, sampai aku terpaksa cakap kat dia, "Hold on ya, we're not going to pay now."

Aku pun teruslah bagitau encik suami. Yang dia plak memang tinggal RM10.00 je dalam purse dia. Dia tak keluar duit awal sebab kan aku yang nak belanja memula. Ingatkan, lepas makan baru nak jumpa RIMAU. Apa lagi, walaupun aku yang nak belanja, kena la dia keluar mencicit cari ATM. Aku nih buat cover malu, mintaklah ice lemon tea tambah sementara tunggu encik suami balik.

Nasib baik tak ramai orang, kira tunggu dia dalam 8, 9 minit jelah. Tapi terasa paling lama ok!!!! Eeeee..malunya aku!!! Selalu baca dalam buku, tengok cerita kes tertinggal wallet nih bila nak bayar food. Tak sangka terjadi jugak kat aku. Hishhh!!!!

No comments: