::Ubah Design Baju La Plak..::

Aku mengaku, aku nih seorang yang selebet. Kalau korang jumpa aku kat opis, korang pun tak sangka aku nih seorang pegawai kumpulan P&P kat opis. In fact dalam lif, pernah staff dari different department teka aku nih kerja kumpulan sokongan aje.

Reason is because aku dari dulu sampaila sekarang asyik pakai baju kurung memanjang. Yepp, baju kurung. Bukan baju kebaya mahupun kurung riau tapi baju kurung. Bagilah aku apa jenis kain pun, memang aku akan buat baju kurung.
Memang aku sendiri mengaku, kalau pakai baju kurung, serabai jugak aku nih.
Pic courtesy of google

Sebabnya aku malas nak fikir. Yerla, kalau buat baju berdesign-design tu, kalau cutting lari dah tak boleh pakai (pandangan aku la). Bukannya takde baju kebaya aku, ada, tapi aku tak selesa nak pakai. Tapi aku suka tengok orang pakai baju kurung moden, sebab memang aku akui nampak stylish yet kesopanan tu masih ada, kak kak rad? (heheh...i know u're reading this...)

Sehinggalah aku terpaksa beli ready made baju kurung moden untuk dipakai masa function opis aku. And somehow aku agak selesa dengan cutting dia, walaupun dia sedikit diketatkan di area dada, pinggang tetapi tidak sehingga melemaskan aku. Tangan dia ala-ala kembang setaman, lepas tu ada beads, cantik la jugak.


Lebih kurang cenggini la design baju tu. Pic courtesy of berita harian

So, aku pun telah memakai baju tu untuk menghantar adik ipar aku di Perak. Tanpa disangka-sangka, besan MIL aku pun tegur aku, katanya aku nampak "segak" (orang utara katakan...) kalau pakai baju kurung moden and dia kata kalau aku pakai baju kurung, tak cantik sangat sebab memanng serabai (dalam erti kata lain memang nampak lagi besar la size tu...)

Nampaknya lepas ni nak tak nak kena la ubah gaya jugak. Ini jugak merupakan azam aku tetiap tahun tapi tak pernah nak dibuat. But I promise, tahun 2010, kena lah diubah gaya, sesuai dengan peredaran gred (ehem) dan umur. Lagipun style tudung dah ubah kan? heheheheheh...

2 comments:

Jijie Armidza said...

aik, camne karad leh tmasuk dalam ini drama?

Aida Manap said...

hohoho..mestilah, u kan my idola.. :D