::Mari Main Nombor::

picture digodek-godek dari google

Nombor. Penting ke nombor dengan kita nih?

Kalau mengikut Encik Rozzani Din, penulis buku "Bongkar Misteri Tarikh Lahir Anda", memahami Rahsia Tarikh Kelahiran adalah perkara asas yang perlu seseorang tahu sebelum membuat perancangan kehidupan.

Pernah tak korang dengar cerita tentang orang yang walaupun minat berniaga, tapi asyik gagal saja. Bila dia tukar kerja makan gaji, baru dia berjaya. Atau seorang pelajar yang ambil kursus akauntan, tapi tak minat. Half way tukar plak kursus Human Resource. Terus berjaya.

Kalau ikut penulis buku di atas, dengan memahami rahsia kelahiran kita, secara tidak langsung kita tahu kekuatan dan kelemahan kita. Maka, kita sudah boleh menggunakan kekuatan kita dalam menentukan hala tuju kita dan memanipulasi kelemahan kita.

Aku takdelah nak percaya benda nih, tapi aku rasa selagi kita hanya menggunakannya sebagai panduan untuk penambahbaikan diri kita apa salahnya. Tapi janganlah gunakan rahsia tarikh lahir ni sampai untuk mempredict masa depan plak, itu dah kira menillik nasib!!!!

So far yang aku tau, single digit number aku adalah 8 (walaupun aku selalu dikelilingi nombor 7) and warna aura aku adalah purple. Well, kena tunggu aku habis menelaah buku nih, baru aku akan ajar korang plak...

2 comments:

A.Y.U.N.I.E said...

da, dah abis stadi lum buku nie...aku latekly ni down giler r..tapi aku tak tau punca sebab nye..puas aku pikir..baca blog ko ni cam aku nak try ler plak..

Aida Manap said...

ayu..dah abis baca...ada betul ada tidak...penulis buku nih pun ada buat kursus, aku rasa kalau ada masa aku nak pegi laa..

ko nak pinjam ke buku dia? just inform bile nak jumpa...nanti aku pass the book..