-To MC or Not To MC, That Is The Question..-

Aku nih sejak dari dulu lagi, cukup anti kalau orang sakit tapi still nak pegi kerja. I mean, kalau you memang dah tak larat nak buat kerja, amik leave and rest at home la kan? I know some of you nak jaga "sucinya" kehadiran to the office, kira kalau memang tak amik mc or sick leave setahun tu, kira pekerja yang paling cemerlang la ye??

And aku tak nafikan, ada sesetengah orang tu, gunakan mc sebab cuti tak lepas, yerla, kalau dah asik mc ari Isnin ngan Jumaat aje, apa kah maksudnya pulak kan??

So, sekarang nih aku di dalam dilemma...sebabnya semenjak aku miscarriage aritu, memang aku kerap mc. Aku tau, macam tak relevan je kan, mc sebab demam, kaitkan ngan miscarriage plak. So, dah beberapa hari nih coughing je kat opis sebab nak amik sick leave pun dah segan. Cuti tahunan? Huh...worst ok?? Tahun nih sebab cuti kawen je habis burnt my leave!!!! (tapi masa cuti kahwin tu tak ingat plak.. :p)

picture from this site

Kiranya aku nih terpaksa la menjilat sendiri ludah aku..laa, korang janganlah bayangkan secara literally, memangla geli!!!! Ini kan peribahasa, so, aku kata aku anti orang yang sakit tapi datang opis, last-last aku pun buat cenggitu jugak..

So, pengajaran untuk entry aku kali ini adalah bila nak anti sesuatu tu, sila tengok diri sendiri..mana tau one day engkau pun akan buat benda yang sama, Aida Manap ooiiii....

No comments: