::Rumah Ku Opis Ku..Nyamannya::

Kalau kat oversea, style working from home ni dah biasa..dah nothing, tapi kat sini, perkara ni baru saja nak diperkenalkan dan kebetulan pelukis pelan JKR bernasib baik diberikan peluang bekerja di rumah.

Aku kalau dioffer la kerja kat rumah, dah lama aku amik..sebab line kerja aku yang sekarang ni memang boleh dibuat di rumah. Semua dalam sistem, kalau ada internet connection kat rumah, maka kerja pun boleh jalan. Itu pasal la kalau aku cuti pun kena buat kerja kat rumah jugak, jadi bila cuti pun kerja kat rumah, lebih baiklah hari-hari aku kerja kat umah??

Sebenarnya kilang-kilang pun dah banyak amalkan style ni, lagi jimat in fact. My cousin used to work at home pasang parts untuk kilang. Tapi bayaran tu lebih rendah la, but tak kisahlah. Main point is you are at home and kau boleh jimat duit hantar anak gi nursery, jimat duit makan kat luar, jimat duit bayar minyak, tol and everything.


alalalalala....bila nak kerja cenggini ni

Memanglah tak semua kerja yang boleh based kat rumah, tapi I think government kita should look into this matters seriously. Even Y.B. Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat pun ada fight for this thing.

Tapi korang nanti ada peluang kerja kat rumah, janganlah kurang displin plak...sedangkan kat opis pun pukul 12 dah hilang, beli lunch..kalau kat umah, agaknya kerja 10 minit, yang lebih tengok sinetron Indon..kalau macam tu, memang hancuss la jawabnya!!!

No comments: