::Kalau Aku Kata Sedap, Mesti Sedap Punya::

Rasanya aku nih boleh influence orang kalau bab makan-makan sedap...contohnya, dulu mak aku tak berani nak try california rolls or teppanyaki. Bila aku introduce kat dia, terus ketagih..terus aku yakin yang aku nih memang capable menginfluencekan orang bab makan-makan nih..contoh seterusnya adalah berdasarkan scene-scene di bawah

Scene 1
Aku baru saja diintroducekan dengan roti butterscotch ni dalam 3 minggu yang lepas secara tak sengaja. Tapi sekali makan terus cantikmenariktertarikkaumemangdabomb!!!!!!! Sedap, lembut, cukup perisa..pergghhh...musykil, kenapa aku tak pernah notice pon roti nih sebelum nih..

Inilah rupanya butterscotch itu. Picture taken from here

Bila dah sedap tu, takkan makan sorang kan? So, bawaklah balik sebungkus untuk kaum kerabat di rumah. Haaaa amik ko!!! Tak sampai 2 jam, dah licin, tukang beli pun tak dapat. Sekarang encik suami pun sudah ketagih walaupun harganya RM4.00 sebungkus...huh

Oh, masa aku search gambar nih kat google, dah banyak blog buat entry pasal roti ni rupanya...kenapa aku baru tau?? Hmmm.. (taknak mengaku ketinggalan zaman....)

Scene 2
Bila makan kat Burger King plak, aku memanglah ketagih dengan mozarella cheese stick dia tu..dengan lemak, masin, pejal, kenyal apa semua cukuplah. Memula masa amik cheese stick nih memanglah mengoffer kat encik suami dia taknak. Tapi ada satu kejadian di mana memang dedua dah lapar, apa yang aku offer semua dia amik. Kan orang dah kata sedap, takmo percaya..sehingga ada satu kejadian tu, kitaorg keluar pukul 1.00 pg pastu cuma mengorder 2 sets of cheese stick (satu set tu ada 2 ketul panjang je..kedekut..) ngan air mineral je kat drive thru Burger King Sri Hartamas...mesti orang yang amik order tu pun tension je...

I heart youla, cheese stick!! Picture taken from here

Tapi ada jugak yang aku suka tapi tak berjaya influence encik suami, contohnya steamboat..aku suka bangat steamboat...tapi itu orang tak suka...oh, sudah rindu mau makan johnny's!!!!!

3 comments:

lyn said...

ooo i love steamboat! hari tu was supposed to give you your wedding $$$ gift. dah tu.... ticket fisco... terus tak bagi! ciss......

Aida Manap said...

hahaha...eh makciks, apa kene mengena steamboat and my wedding $$$ la?? :p

lyn said...

kat you wanted a steamboat tempat masak tu ke apa ke you told me.....