::To Gift or Not Gift::

Life kat kampus memang fun kan?? Okla...tolak pening kepala masa nak exam, tolak pening kepala nak buat assignment, tolak pening kepala kalau duit tak cukup, tapi if I were given a chance, rasanya nak aku balik ke zaman Universiti dulu...err..lynn, ayong, nak exchange place tak?? :D

Paling best bila boleh dikatakan tetiap bulan buat gathering, padahal masing-masing pun memang ada dalam kampus US tu, tapi mesti ada wings gathering la, blok gathering la, 1st sem class gathering la, 2nd sem class gathering la dan macam-macam gathering lagik. Siap satu aktiviti yang paling penting, is exchange gifts. Semua orang beli hadiah, masa kat location gathering tu baru cabut-cabut nama, lepas tu tukarla hadiah ngan sapa yang dah cabut nama kita tu. Tengok nasibla kan, kalau yg dapat ko tu pompuan, hadiah kira ok la jugak. Kalau dapat lelaki, hmmm, tetau sendiri la.. :p


-tapi tak pernahla plak aku dapat hadiah besar nih..-
*photos taken from www.google.com.my*

Sebut pasal hadiah ni, ada sedikit cerita menarik. Semasa kat Universiti dulu, aku adalah sedikit romantic..ehem..sikit je ok? Skang takde kuasa aku!!!

Antara hadiah idaman aku adalah musical box, tak kisahlah apa bentuk, kaler mahupun harga. Janji musical box, siap berazam, siapa yang bagi aku musical box, automatic terus jadik bf aku. Tapi nobody knows about this, except my beloved room-mate, Lily. Yang kelakarnya, sampai aku nak grad, takde orang pun bagi aku musical box ok!!!!! Last-last Lily kesian kat aku, towards the end of our student life, dia la yang bagi kat aku, dan nasib baik masa tu aku dah ada somebody, tak yah aku nak couple ngan Lily. Heheh...

Well, point of this entry is bukanlah aku nih mata duitan, mata hadiah, tapi come to think of it, aku rasa aku pun sudah mula selfish sedikit sekarang. Dah lama aku tak bagi gifts untuk orang-orang yang aku sayang. I take them for granted. Be it my parents, my siblings, my nephews, my closest friends even my beloved encik suami. Bagi gifts pun masa raya je. Ishkkkk, tak sensitive betul aku ni.

Lepas ni, will show them how affectionate I am to them. Berazam untuk bagi gifts kat diaorg, murah pun takpe..janji yang penting tu ingatan. It's the thought that count...kan??

4 comments:

Unknown said...

oh kak jomlah kita tukar tempat..xlarat dah exam. 1 paper je lg tapi rase azab giler huhuhu

Aida Manap said...

heheh...time study je nak tukar, time exam akak taknak tukar, boleh tak lynn?? :D
ni dah buka puasa internet ke nih?:D

lyn said...

aaa birthday aku 4/2. jgn kau buat buat pura pura lupa... aku menanti gifts kau!

Aida Manap said...

tunggu aku kaya beli pos laju ek? heheheh
senang nak hantar parcel kat ko..:p