::Why Oh Why Ko Macam Tu??::

Sungguh aku tak paham, kenapa ada orang bila dah berjanji tapi suka tak tepati?? Or better still, tak guna inisiatif sendiri untuk check sesuatu perkara???

Ok, aku faham dan aku memang arif, Malaysian ni memang susah nak tepati masa. Tengok jelah, kengkadang time penting pun ada yang "terbabas", masa exam, masa interview, in fact ada yang masa nikah pun lambat!!! Yer, aku ni takdela begitu sucihati yang selalu on time, tapi at least kalau lambat tu takdelah aku mendiamkan diri aje, paling koman pun aku sms/call bagitau.

Ceritanya, hari Sabtu lepas aku dah berjanji dengan Mr. X (bukan nama sebenar) untuk collect things. Dahla nak jumpa kat Pavillion, pukul 1 petang pulak tu!! Dah sah-sahla masa tu jam teruk so aku mintak postpone pukul 5 petang and Mr. X agrees with this. But then, aku dan encik suami manage to arrive there awal. So aku sms Mr. X, kira kalau dapat jumpa awal pun oraitla..tapi kalau dia tengah tengok movie, nak buat macam mana, kena tunggu sebab aku yang sampai awal.

To my delight, Mr. X reply sms kata he can be in Pavillion in 30 minutes time. Masa tu jam tangan aku dah tunjuk pukul 3.30 petang. Aku ngan encik suami pun happy la, sebab bolehla balik awal (tak sanggup aku lepak kat situ tengok gelagat muda mudi sekarang...pening kepala!!!). So, aku sms dia, dah sampai inform me untuk jumpa kat mana-mana, sebab aku pun memang jarang datang Pavillion, so aku tak paham sangat layout dia.

Tunggu, punya tunggu, sudah pukul 4.15 petang dia tak sms nak jumpa kat mana. Pukul 4.30 petang pun tak sms, so aku pun amik inisiatif untuk sms dia. Pun no reply. Pukul 4.55 petang aku sms lagi sekali, macam tu jugak, senyap. Pukul 5.10 petang, aku dah naik angin dah. Yerla, aku tau, mungkin aku yang salah sebab datang awal, tapi dia jugak yang janji boleh jumpa lagi 30 minit. Tapi nih dah lepas pukul 5 petang, apahal plak takde news pun.

Last-last pukul 5.15 petang aku call Mr. X, baaaaiiikkkk punya dia tengah makan kat Noodle House. Bila aku tanya, kenapa tak reply sms aku, alasan dia.. "Oh, saya dah sms you, twice, tak dapat ke?"

Wahhhhhh, angin la aku!!! Don't give stupid excuses kengkonon salahkan service provider, please!!!! Jaman dulu, bolehlah line tak bagus, ini kat Pavillion!! Ayah aku sms aku boleh terima, takkan orang satu Pavillion sms, tak dapat kutt...

Lagi satu, aku taula aku yang nak ambik barang kat kau, but takkan la takde courtesy untuk call kalau kau betul kata dah sms tapi aku tak return sms. Lagipun aku yang mintak jumpa awal, maksudnya memang aku dah ada kat Pavillion la!!

Yang aku betul marah sangat tu, kalau dia kata tak dapat datang awal tu takpe, tapi dia dah setuju boleh datang awal dan dia tau aku dah ada kat sini, boleh plak sebab aku tak return sms (kononnya) sempat lagi makan mee??

Note to myself : Please Aida, kalau dah janji, tak dapat datang awal pun at least datang on time.

Gambar di atas, takde kena mengena dengan entry ini. Itu tengah try nak snap gambar sendiri tapi asyik tak jadi je. Huh!!

2 comments:

lyn said...

eh kot2 la mmg betul something wrong with his text.... BUT, he should have called if dia dah texted twice and you tak reply ye tak?

**mum in law punya phone.... receive text boleh, send out text... tak leh nak dapat. MAXIS bodo!

Aida Manap said...

hazirah, i dont mind kalau awal2 dia cakap, "no, i takblh meet u earlier.." sebab janji asal memang pukul 5pm. Tapi bila dia confirm kata dlm 30 mins blh dtg pastu i call pukul 5.15 tgh makan mi, ko tak marah? Patutnya pukul 5 pm, kalau i tak call/sms pun, dia call/sms la i kan??

well, i also learn my lesson.. call je terus...senang!!