::Mengerbang? Tak sempat nak Mengerbang Pun::

Semua orang kata rambut tu mahkota perempuan, betul? Tak kira lah rambut pendek ke panjang ke kerinting ke staright rebonding ke ikal mayang ke, tapi perempuan memanglah sangat menjaga rambut dia.

Termasuklah aku...

Tapi entah mana silapnya dah dijaga pun gugurlah jugak rambut aku ni. Masalahnya rambut mak aku, kakak aku ikal mayang ok? Minus rambut ayah aku la...rambut ayah aku memangla ala-ala reduan hashim tu (pepaham sendiri la ek?)

Aku sudah menerai banyak produk, tapi nampaknya tak berkesan, maka terailah petua orang tua-tua nih. Murah pun murah, kan?

Buah keras dan minyak kelapa

Senang je, buah keras digoreng tanpa minyak dalam 3-4 ketul. Bila dah keluar minyak sikit, tumbuk lumat pastu campur ngan minyak kelapa. Pakai 2 kali seminggu selama 15-30 minit, lepas tu cuci la bersih-bersih. Kalau dibiarkan semalaman lepas tu kepala korang kena gigit ngan lipas ke semut ke cicak ke jangan salahkan aku. Bau dia...sedap giller!!! Rasa nak gigit je kepala sendiri sebab bau dia macam kerisek.

Nasib baikla Vie Onn semua ada, senang...oh, bagi yang tak tau, kalau siapa biasa ke Digital Mall, Pee Jay, Vie Onn just round the corner..

Hopefully rambut aku menjadi ikal mayang semula..korang takyahla nak suruh aku terai yun nam ke, neeta's herbal ke apa ke, sebab tu semua mahal ok!!!

4 comments:

Unknown said...

rambut gugur? ya Allah kak, sama la kita. rambut pendek pon stil nak gugur jugak.

Shampo takyah citer la, mcm2 jenis dah guna tapi kalo mandi tu berhelai2 gugur kat bthroom.

nway, akak cba la dgn buah keras tu. kalo ok, bolehlah nak cuba juga.

=)

ouh, novel tu still in good condition. xkena ujan pon
bye

Aida Manap said...

itula lynn...dah notice lama dah, tp buat derk sbb kengkonon pakai tudung, ppl wont noticela..

sekali bila dah macam padang golf kepala i, barula nak carik remedy..

hopefully yg nih working la...huhuh

oh, happy reading to you!!!!

lyn said...

eh rambut aku pun gugur. tapi after i beranak the boys la.... till now. some people say its the hormones.

Aida Manap said...

hazirah, rambut gugur when u're pregnant or tgh menyusu tu i get it..tp ini takde apa2 pun gugur!!! aiseh, sbb tu tgh berusaha keras tumbuh balik...blh ke?