::Asik Nak Yang Kecik Je...Bila Nak Yang Besar??::

Macam yang aku dah mengarut dalam entry-entry yang dedulu, aku nih memangla bercinta kalau nak drive. Kalau terpaksa ok, tapi kalau sesaja, mula la fikir, "ish, tempat tu susah parking, ish, tempat tu jem, ish, ramai road bully situ.." dan macam-macam ish lagikla!!! Tapi itu bukan bermaksud aku malas ye, aku lebih rela naik public transport kalau terpaksa daripada nak kene drive.

Tapi ayah aku lain plak, kalau dah ada lesen, seboleh-bolehnya dia suruh anak dia bawak kereta sendiri, berdikari katanya. Kecuali kakak aku terlepas, sebab belum sempat beli kereta, dia dah kahwin...cisss!!

Maka, sebab tuhla kereta pertama yang aku beli (dipaksa beli sebenarnya) adalah kereta kancil kaler hijau secondhand, kecik dan auto. Masa ni mahal gila eventho secondhand sebab interest tengah tinggi pastu reason taknak pakai kancil baru sebab design dia tak cantik. Boleh tak alasan cenggitu?


-anak nombor satu....-

Kereta kancil hijau aku nih banyak betul pengalaman ngan aku. Yang paling aku tak boleh nak lupa, tengah drive tetiba bila aku tengok cermin belakang, asap putih berkepul-kepul keluar dari ekzos aku. Kecut makcik ok? Aku ingat kereta nak terbakar ke apa, cecepat aku stop tepi. Rupanya ayah aku terlebih letak minyak hitam. Ingatkan bila minyak hitam habis je keluar asap, rupanya terlebih letak pun berasap gak kereta...

Pastu bila rasa dah mampu sikit (dalam erti kata lain gaji dah meningkat), maka nak rasa kereta baru plak,tukarlah kancil dengan MyVi hijau, jugak kecik dan auto. HIJAU LAGIK??? Sebagai rekod, aku tak nak kaler hijau, aku booked kaler gold, tapi dekat 2 bulan takde stock sedangkan nombor plate aku dah beli, last-last amik jugak kaler hijau yang stock memang available..huh

-anak nombor dua..-

Korang tengok, dedua kereta aku saiz nye kecik sebab aku memang tak reti kereta besar rasa kalau parking macam tak lepas je. Adik aku ada gak offer suruh aku try test drive kereta vios dia, aku tak berani laa. Abih tu cemana kalau aku dah beranak pinak nih?? MyVi ni, masuk satu stroller je dah penuh...

Encik suami, kena ajar I parking kereta balikla plak...kali nih pakai kereta besar plak ok? :D

Note : Nampak aku highlight perkataan kecik situ? Jangan plak nak kata tajuk entry aku ngan isi entry tak berkaitan ye Hazirah??

2 comments:

lyn said...

hahaha eh aku tak cakap apa2 pun! :P

aku sgt rindu Kenari aku. terpaksa dijual pasal nak beranak pinak. masa tu backseat sang Kenari takde seatbelt. hence, terpaksa jual....

beli KIA rio pulak. so still around tapi in malaysia

Kat sini pulak.... first car is Ford Falcon. seminggu minyak kena AU$60 for full tank. pasalnye engine nye adalah 4L V6. sgt busat... tapi bila tekan, harus meluncur dgn pantasnye. its a HUGE car. tapi anak aku masih tak puas hati....

so we bought another car.... an MPV. sedang menunggu that other car. getting it anyday this week.... penantian, satu penyiksaan

Aida Manap said...

hahah...takpe..siksa for a while je, lepas tu u can enjoy ur ride maaa!!!

wow, big car? cant imagine myself driving one of those big car!!! eventho slowly i'm pujuking myself, yerla...takkan dah beranak pinak still naik myvi plak