::Not All Fake Stuff Tak Bagus Ye..::

Dalam entry yang ni, aku dah cite pasal kegilaan aku di mana dalam satu hari boleh shopping lima enam alat make up. Itu baru pegi dua store tu, kalau aku masuk either BB or MAC, lagi rabak la purse aku agaknya. Walaupun cenggitu, dalam banyak-banyak make up, aku tak penah beli fake eyelashes. For me macam susah je nak pakai. Pakai dulu masa tunang ngan nikah/sanding aje tapi effect dia memang memuaskan hati!!

So, bila melawat blog kak red, peej, chics and xiaxue yang ada entry-entry pasal fake eyelashes ni maka aku pun teruja la nak beli.

Dan memang dah nasib nak menghabiskan duit beli fake eyelash ni, di opis aku seperti biasa bila gaji je akan ada bukak gerai-gerai menjual baju, foods, brooches, fake make up and fake perfume. All this while, memang aku langsung tak teruja beli fake MAC make up tu, walaupun colour dia oh-so-pretty-and-it's-cheap!! Takutla, muka nak pakai lama, tah chemical apa yang dia letak tu. So, aku just tengok-tengok jelah. But then sungguh happy bila nampak satu benda kat bawah nih..
*
*
*
*
*
*
*
*
*

*
*
*
*
*
*
*
*
*



Waaahhh, cam tetau je aku nak cari bulu mata pelesu ni...dahla panjang dan cantik kan? Tapi dia nih kan ke kira fake MAC make up kan? Tadi baru beriya-iya takmo beli make up pelesu. Oleh itu kena pujuk hati sendiri dan siap berdialog,"takpela, ni bukan make up, so kalau beli yang pelesu pun takpe, tak mendatangkan kesan.."

Maka telah membeli satu set (nasib baik RM5 je) dan telah mencari di youtube cara-cara memakai fake eyelashes. Jadi sudah confident dan mau cuba pakai di rumah balik nanti. Kalau nasib baik, ada lah gambar aku dan bulu mata baruku ye..

No comments: