::Patience sayang..Patience::

Orang tua selalu pesan, dalam hidup ini, setelah apa usaha yang kita rasa kita dah buat sehabis baik, tapi masih tak menampakkan kesan, maka bersabar dan bertawakallah...mungkin belum tiba masanya for us to claim the benefit or hasil or any related words yang setaraf dengannya.

Aku ni memang rasanya mempunyai tahap kesabaran yang agak tinggi kutt.. eh, bila aku maksud tahap kesabaran tinggi, I mean dalam keseluruhan ye? Tapi kalau aku dah lapar, order makan dekat 30 minit tak sampai, aku yang sabar nih pun boleh jadi incredible hulk..

Contoh significant tentang "sabarnya" aku nak dapatkan hasil dalam hidup:

Contoh 1
Aku kerja dari serendah-rendahnya (sambilan, gaji hari, kerja kilang) for almost 3 years before aku berada dalam situasi selamat. Apply kerja dengan government dekat puluh-puluh kali tapi bila masih tak dapat panggilan, aku tak blame SPA lembab or pilih bulu sebab maybe rezeki aku belum tiba...sabar beb!!!

Contoh 2
Aku tunggu 10 tahun sebelum jodoh aku dengan encik suami tiba. Ok, along the way tu ada la cerita broken hearted, menangis air mata darah dan ada jugak prince charming lain dan minah bedah mana yang terselit tetengah tapi disebabkan kesabaran both of us, now we are officially secara halal suami isteri.. sabar beb!!!

Contoh 3
Masa aku baru nak promote my secondhand books tu, memang dekat 4 minggu kutt, takde news, dah dekat bersawang blog tu...sampai makcik iklankan kat mudah pun kene rejek, ampess...tapi berkat kesabaran, skang ni adala sale. Sabar beb!!
note : Special thank you note to my buyer - Dhila, Lynn, Sya, Jasmine and Ainol with the message, "jemputlah browse thru buku2 yang ada di blog itu lagi..:D"

-sedikit promotion, buku yang dah jual semalam-

So my fellow friends, lepas ni kalau apa yang kita harapkan tak dapat, bersabarlah. Mungkin apa yang kita betul-betul inginkan tapi tak dapat sebab sebenarnya ianya tidak bagus untuk kita tapi benda yang kita menyampah sangat, tetiba kita dapat plak...semua ini bukan kehendak kita..jadi sabarlah.

Oh, dan lagi satu, jemput-jemputlah ke kedai buku secondhand saya juga.. ngeeehh!!!

2 comments:

Unknown said...

no 1. no 2, no 3
Huhuhu
harap-harap dapat bersabar macam kamu kak.

sekarang mesti dah rasa manisnya kesabaran tu kan?

uhuhuh
nak kena bersabar banyak2 juga ni

Aida Manap said...

yepp lynn,
bila bersabar dan bila kesabaran tu terbayar...memang amat terasa nikmatnya... :)